Skuteczne odchudzanie

Jak skutecznie się odchudzać?

Wierz lub nie, ale teoria odchudzania jest bardzo prosta. W zdecydowanej większości przypadków nie trzeba stosować żadnych skomplikowanych ani wyszukanych metod żeby odchudzanie było skuteczne. Najważniejsza jest samodyscyplina i zaangażowanie w stosowaniu najprostszych, ale za to najbardziej skutecznych metod. W tym artykule chciałbym w skrócie opisać jak skutecznie się odchudzać w sposób który nie będzie jednocześnie uciążliwy ani skomplikowany.

Odżywiaj się racjonalnie

To w jaki sposób się odżywiamy ma zdecydowanie największe znaczenie nie tylko dla wyglądu, ale też samopoczucia. Przy stosowaniu racjonalnej diety możesz gubić zbędne kilogramy nawet bez zwiększania swojej aktywności fizycznej. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z jednego z wielu dostępnych w internecie kalkulatorów zapotrzebowania kalorycznego, aby trakcie dnia zwracać uwagę na to co i w jakich ilościach spożywamy, tak aby kładąc się spać bilans kaloryczny nie odbiegał od ustalonego zapotrzebowania (zbyt niska ilość spożytych kalorii też jest złym rozwiązaniem). Dla ludzi, którzy nie uprawiają sportu zawodowo, nie jest przy tym konieczna aptekarska precyzja – chodzi o to aby pod koniec dnia przynajmniej w przybliżeniu wiedzieć czy nie przekroczyło się swojego wyliczonego wcześniej zapotrzebowania. Jeśli nie czujesz potrzeby podchodzić do sprawy odżywania na tyle poważnie, po prostu zacznij stosować racjonalną dietę. Zrezygnuj z jedzenia typu fast food i słodyczy, a w zamian spożywaj wartościowe posiłki. Na pewno też zauważysz pozytywne rezultaty.

Zwiększ aktywność

Źródło: pixabay.com

Zwiększ aktywność

Jeśli stosujesz już racjonalną dietę, ale chcesz chudnąć skuteczniej i szybciej musisz zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Najlepszy będzie wysiłek aerobowy przez co najmniej 30minut, kilka razy w tygodniu. Mam tutaj ny myśli ćwiczenia typu: bieganie (szybkie spacery dla początkujących), jazda na rowerze, pływanie itp. Dla osób mających problem ze zmotywowaniem się dobrym rozwiązaniem są zorganizowane zajęcia fitness w klubie, pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Jeśli nie masz czasu na ćwiczenie zwiększ swoją aktywność w trakcie codziennych czynności: wchodź po schodach zamiast wjeżdżać windą, idź do sklepu spacerem zamiast jechać samochodem itp. Na pewno przyczyni się do skuteczniejszego odchudzania.

Wspomagaj organizm

W czasie kiedy się odchudzasz Twój organizm jest bardziej obciążony niż w przypadku kiedy po prostu utrzymujesz dobrą formę, nie zrzucając wagi. Dlatego też należy go wspomagać. Dostarczaj dodatkowe witaminy i minerały z suplementów diety. Polecam też stosować kwas omega 3 i czosnek – bardzo dobre i zdrowe suplementy. Warto wprowadzić także suplementy diety typowo na odchudzanie. Na rynku jest bardzo wiele rodzajów, które mają różne działanie – niektóre przyśpieszają przemianę materii, inne hamują łaknienie a jeszcze inne pomagają nam spalić więcej kalorii podczas treningu. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie, a dla wielu osób takie wspomaganie będzie dodatkową motywacją do bycia bardziej konsekwentnym w kwestiach diety treningu.

Nadal zastanawiasz się jak skutecznie się odchudzać? Jak widzisz, tak jak pisałem na wstępie odchudzanie jest bardzo proste, a Twój sukces zależy tylko i wyłącznie od Twojego zaangażowania. Wystarczy tylko trochę dyscypliny we wprowadzaniu zmian i kształtowaniu nowych przyzwyczajeń i przy odrobinie cierpliwości przekonasz się, że na efekty nie musisz długo czekać. Stosując się do zasad opisanych w tym artykule przekonasz się, że nie tylko poprawi się wygląd Twojego ciała, ale także, a może przede wszystkim Twoje samopoczucie i zdrowie. Przekonaj się, że przy stosunkowo niewielkim poświęceniu możesz znacząco poprawić komfort swojego życia.

Źródło fotografii: pixabay.com